Friday, July 3, 2009

SAAT RASA KEHILANGAN



this is the time when i lost most of my precious things and moment...






i'm not asking for sympathy, i just wanna share wat my feeling after 11/2 years past...
rumah ini pernah aku janjikan kelengkapan yang aku idamkan...pernah aku bayangkan segala yang perlu ku pamerkan
dan rumah ini pernah ingin aku jadikan tempat hari terindahku menjadi nyata
mungkin tiada apa yang akan seperti dulu lagi tetapi jauh di sudut hati, perasaan terkilan itu masih ada, masih sukar untuk aku luahkan betapa pilu hati ini terhadap kehilangan yang terbesar dalam hidup ini
maka kini, tidak lagi aku dapat berlari di atas ruai yang pernah menjadi tempat aku bermain dahulu, kini hanya kesan-kesannya yang membara menapak di hati aku yang kian sepi
maka kini tidak mungkin aku akan melihat detik-detik indah yang pernah aku lalui zaman kecilku, hanya luka yang kadangkala pedih disiram titis-titis embun
kalau hari itu dapat diputarkan, kalau hari itu tidak pernah sekalipun terjadi, alangkah indahnya...alangkah baiknya...
hari ini, aku masih ingat dengan jelas segala yang memori dan kenangan yang pernah aku pahatkan, pernah aku lakarkan
dan hari ini kalau aku menjadi lebih sensitif terhadap masa-masa lalu, maka biarlah aku bersendiri
aku tahu masa tidak akan kembali tapi izinkan aku mencari diri yang pernah hilang disebalik bara yang legam dipunah usia


No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Bintangor, Sarawak, Malaysia
wanna b somebody